Setmana 12

Aquesta setmana la va començar la meua companya Irene amb un vídeo anomenat: "La mestra"-Zoo. La cançó reflexa el canvi que es va a dur a terme a l'escola tras la dictadura a Espanya i el vídeo està basat en una mestra que va començar a parlar en valencià a les seues classes i va integrar aquest nou idioma. El vídeo està molt relacionat amb el tema que anem a tractar aquesta setmana: "l'avaluació". Açí vos deixe el link!  

Per començar el tema de l'avaluació, Carles ens va preguntar quina era la primera paraula que ens venia al cap al escoltar aquesta paraula, i molts de nosaltres pensàrem: exàmens
A partir d'aquest moment començàrem a parlar de les nostres experiències i del que significava per nosaltres la paraula avaluació i arrivàrem a conclusions molt importants: 

En primer lloc, els exàmens no són el mètode més adequat d'avaluar perquè no valora el nostre esforç i perquè en les majories d'ocasions ens genera patiment, rabia, estrés i competència entre tota la classe. 
Resultado de imagen de imagen examenes

A més, en quasi totes les ocasions l'exàmen és sinònim a memorització. Però, qui és el responsable d'aquesta memorització i qui posa la nota de cada alumne?
Amb aquesta qüestió trobàrem dos bandos: els que pensen que la nota és objectiva, és a dir, posada pel propi alumne segons els seus esforços, i els que pensen que és subjectiva perquè  la posa el professor. 
Tras un xicotet debat arribàrem a la conclusió de que en realitat la nota de cada alumne és subjectiva, perquè la persona que posa l'exàmen és el professor, és a dir, està directament fet per ell, ha posat les qüestions...  i sap el grau de dificultat o facilitat que té i les notes que poden traure els seus alumnes.  

Altra cosa molt important de la que parlàrem  és de la distinció entre avaluació i qualificació, ja que moltes vegades pensem que són sinònims, i en realitat no és així. Per tant, anem a definir-los:
D'una banda, avaluar és valorar, és fer una valoració no només de l'alumnat, sinó també de com funcionen les classes, el procés i també la propia tasca docent. Aquesta tasca és subjectiva per la mateixa raó que hem comentat abans, perquè és organitzat directament pel propi professor. 
D'altra banda, qualificar és reduir tot l'anterior a una categoria, per exemple, numèrica, i aquesta és una qüestió administrativa a la que estàn obligats tots els docents.

Per concloure, m'agradaria fer un petit resum dels aspectes més importants d'aquest tema: 


  1. Avaluació no és sinònim a exàmens 
  2. Avaluar no és qualificar
  3. Per a avaluar necesitem instruments, i un d'ells pot ser l'exàmen, però no sempre és el més adequat perquè  aquest mètode és extern, és a dir, està fóra del procés  d'aprenentatge i funcionen molt millor els processos interns com pot ser una rúbrica. 

Resultado de imagen de evaluar



Comentarios

Entradas populares de este blog

Setmana 15

Setmana 14

"Educació bulímica"